Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • Deutsch
  • English

Obsah

 

hrdess

 

                                             Jak jde den

6.30 -   -scházení dětí, ranní hry, spontánní činnost dětí dle jejich vlastního výběru,  individuální péče

7.30 - začíná pitný režim, který probíhá po celý den, děti mají k dispozici čaj, ovocné šťávy, vodu

8.00 - 8.30 ranní řízené i spontánní činnosti, založené na prožitku dítěte, činnosti vycházejí z jednotlivých témat vzdělávacího obsahu , který je součástí Školního vzdělávacího programu, učitelka s dětmi naplňuje konkrétní vzdělávací cíle vyplývající z Třídního vzdělávacího programu, vytvořeného pro konkrétní skupinu dětí, ranní cvičení - řízené zdravotně preventivní pohybové aktivity, využití prvků jógy, průpravná cvičení vedoucí ke správnému držení těla, motivovaná cvičení

8.30 - 9.00 - hygiena, svačina(součástí svačiny je vždy kousek ovoce nebo zeleniny, kterou mají děti volně k dispozici)

9.00 – 9.45 dopolední řízené i spontánní činnosti, děti mohou volně pokračovat v započaté hře, probíhají rozhovory a činnosti s dětmi na dané téma, děti se učí vzájemně komunikovat, sdělovat zážitky, poznatky, ale i naslouchat druhým, je respektována individualita dítěte - dítě má možnost si podle vlastní potřeby odpočinout v klidném koutku a činnosti přihlížet, pozorovat a naslouchat, podle chuti se může do činnosti opět kdykoliv zapojit

9.45 - 11.30 -příprava na pobyt venku, pobyt venku - činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí s důrazem na pohybové aktivity, seznamování s přírodou a okolním světem (zahrada MŠ, vycházky obcí a okolím MŠ), pobyt venku probíhá za každého počasí, výjimkou je silný vítr, silný déšť nebo mráz pod -10°C

11.30 - 12.30- hygiena, oběd , příprava na odpočinek - děti se učí kultivovaně stolovat, malé děti se učí správně používat lžíci, velké děti příbor, děti si samy určují množství jídla, které snědí

12.30 - 14.00 - hygiena (čištění zoubků), čas odpočinku, spící děti se probouzejí podle individuální potřeby, alespoň 30 minut odpočinku potřebuje po obědě každé předškolní dítě, odpočinek je doprovázený poslechem pohádek, relaxační hudbou, vyprávěním učitelky

14.00 - 14.45 - probouzení dětí, hygiena, odpolední svačina

14.45 - 16.00 - odpolední činnosti dětí dle jejich vlastního výběru, učitelka dětem nabízí různé zájmové činnosti, hry a pohybové aktivity, zařazování opakovacích chvilek a individuálního procvičování, za vhodného počasí i na zahradě MŠ

MŠ se uzavírá v 16.00 hodin.

 

Denní program má vyvážený poměr řízených a spontánních činností, aktivity a odpočinku.Je natolik flexibilní, aby mohl reagovat na aktuální změny či aktuálně změněné potřeby dítěte.